Skip to Content Contact Us
פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר

פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר

פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר - Decor

פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר

האם אפשר לפתוח חשבון בנק עם דרכון? השאלה הזו רלוונטית לאנשים רבים. למשל, יש המעוניינים לבצע פתיחת חשבון בנק לתייר בישראל, לפתוח חשבון לעובד זר, או לפתוח חשבונות לסטודנטים ממדינות שונות המגיעים לישראל לשנת לימודים. בשורה התחתונה, התשובה לשאלה הזו הינה חיובית עבור כולם.

אמנם פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר מעט מורכבת יותר מאשר לתושב ישראל המחזיק בתעודת זהות ישראלית, אך היא בהחלט אפשרית. למעשה, ניתן לבצע פתיחת חשבון בנק לתושב חוץ אפילו דרך האינטרנט, מבלי להגיע לסניף הפיזי, והתהליך יכול להסתיים תוך זמן קצר. 

יחד עם זאת, קיימות מספר מורכבויות ותנאים מיוחדים בתהליך של פתיחת חשבון בנק עם דרכון, שאותם חשוב להכיר וגם את המסמכים הרלוונטיים שיש להציג. כמו כן, במקרים מסוימים עשויות לצוץ דרישות מיוחדות של הבנק וצריך לתת להן מענה. לכן כדאי לבצע פתיחת החשבון לעובד זר, לתייר, לסטודנט וכן הלאה, בליווי של איש מקצוע דרך פלטפורמת Legal-e.

 

מה צריך בשביל לפתוח חשבון בנק עם דרכון

באופן עקרוני, הבנקים אינם מתנגדים לפתוח חשבונות לזרים, ומובן שגם המדינה אינה מתנגדת שכספים יתנהלו במחוזותיה. ברור שיש צורך לתת מענה לאנשים השוהים בארץ לתקופות ממושכות ונדרשים למשל לשלם שכר דירה וחשבונות. עם זאת, קיימים מספר תנאים בסיסיים לפתיחת חשבון כזה. התנאי הראשון הוא שמדובר באדם אשר מדינת ישראל אינה מקום מגורי הקבע שלו או של משפחתו (אינו תושב קבע). התנאי השני, במידה והאדם בעל עסק הרי שהעסק אינו נמצא בארץ או קשור לישראל. והתנאי השלישי, שהוא אינו שותף בבית עסק הפועל בארץ או בעסק ישראלי.

במידה ושלושת ההגדרות הללו מתקיימות, ניתן לפתוח חשבון עם דרכון זר. יחד עם זאת, בניגוד לקלות שבה ניתן לפתוח חשבון עם תעודת זהות ישראלית, כאן המורכבות יותר גדולה. המורכבות נובעת מהעובדה שישראל חתומה על מספר אמנות בינלאומיות, העוסקות בנושאי הלבנת הון, פשיעה מאורגנת וטרור. על אמנות אלו חתומות מדינות מערביות רבות, המבינות כי חשבונות זרים עלולים לשמש אנשים פרטיים וארגונים למיניהם לצורך העברת והלבנת כספים. הלכה למעשה, מטרתן של האמנות היא לאפשר מעקב אחר חשבונות שפותחים אזרחים זרים, תוך זיהוי של האדם הפותח את החשבון.

כאן בדיוק טמונה המורכבות של פתיחת חשבון לזרים, שכן הם אינם מחזיקים תעודת זהות ישראלית שבה מצוינים פרטים מזהים בסיסיים, כמו מקום המגורים הספציפי. לכן הבנקים מונחים לבצע תהליך יותר יסודי של בדיקה, הלוקח יותר זמן. הבדיקה מתבססת על לפחות שני מסמכים בסיסיים שאותם חייב להציג כל מי שמבקש לפתוח חשבון. הראשון הוא כמובן דרכון זר בתוקף, והשני הוא מסמך רשמי ממדינתו של המבקש, המציג את תאריך לידתו וכתובתו. יש להדגיש כי מסמך זה נדרש אף אם בדרכון הזר מופיעים שני הפרטים.

על פניו מדובר בשני מסמכים בסיסיים, שהאחד מהם ממילא מצוי ברשותו של האדם, ואת השני אין קושי מיוחד להשיג בקונסוליה או בשגרירות של מדינתו. עם זאת, התהליך אכן מורכב יותר מאשר פתיחת חשבון לתושב ישראלי בעל תעודת זהות כחולה. הוא אף עלול להסתבך כאשר מדובר באנשים המחזיקים אזרחות כפולה, ובאנשים שמסיבה מסוימת עומדים בקריטריון של תושב קבע, על אף שאזרחותם היא זרה. בנוסף לכך, ייתכן שבמהלך הבדיקה שמבצע הבנק על המסמכים שהוגשו יעלו בקשות להבהרות ולמסמכים נוספים, למשל עקב החשד כי החשבון ישמש לצורך התחמקות מתשלום מס. 

לכן, כדאי לבצע את תהליך פתיחת החשבון עם בעל מקצוע המכיר את הנושא, מה שיתרום לזירוז ההליכים ולמניעת טעויות וסיבוכים מיותרים. 

 

פתיחת חשבון עם דרכון זר ב- Legal-e

מרבית הבנקים מאפשרים לבצע את תהליך פתיחת החשבון אונליין, דרך האינטרנט, ממש כפי שהדבר נעשה על ידי תושבים מקומיים בעלי תעודת זהות ישראלית. מובן שהדבר מקל על העניינים ומייתר את הצורך להגיע פיזית לסניף עם המסמכים. ההבדל טמון במסמכים שיש להציג לעיון הבנק, כפי שתוארו לעיל,  כך שצריך לסרוק אותם, להעלותם לאתר הבנק תוך מילוי הפרטים הרלוונטיים, ולאחר מכן להמתין לקבלת התשובה אחרי שהמסמכים ייבדקו. 

 

לסיוע מקצועי בפתיחת חשבון עם דרכון זר, הינכם מוזמנים להשאיר את פרטיכם באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

 

כתבות נוספות שכדאי שתקרא

צרו קשר

מלאו פרטים בקלות ובמהירות ונציגנו ישמחו לחזור אליכם במהרה!

    Back top top