Skip to Content Contact Us
איך מפרקים חברה

איך מפרקים חברה

איך מפרקים חברה - Decor

איך מפרקים חברה

רבים שואלים את עצמם איך מפרקים חברה וחשוב להבין שיש מספר דרכים שונות, לעשות זאת בהתאם לנסיבות. חשוב להבדיל בין פירוק רצוני לבין הליך פירוק שמתבצע, במסגרת של חדלות פירעון. פירוק חברה במסגרת הליכי חדלות פירעון, מה שכונה בעבר פשיטת רגל, הוסדר במסגרת החוק החדש משנת 2018, ובו הסדרו חדלות פירעון, הן של יחיד והן של חברה שלא עומדת בתשלום חובותיה.

הליך מזורז של פירוק חברה

אז איך לפרק חברה באמת. ניתן לבצע מרצון פירוק חברה בהליך מזורז בהינתן, עמידה בקריטריונים הדרושים להליך זה. חברה שאינה פעילה היא קרקע פורייה לצבירת חובות ולבזבוז כספים מסיבות מנהלתיות. לבעלים של חברות שאינן פעילות עומדת הזכות להליך פירוק מרצון בהליך מזורז שיכול, להימשך מספר חודשים בודדים. בנוגע לשאלה איך מפרקים חברה חשוב לומר כי פירוק מרצון של החברה, מכל סיבה שהיא לא חדלות פירעון, צריך להיעשות במסגרת חוק החברות.

הגשה ופרסום הבקשה להתנגדויות

אז בנוגע שאלה איך מוחקים חברה יש להתחיל בלהגיש את הבקשה. לאחר שבקשת החברה לפירוק בהליך מזורז ולפטור מאגרות מתקבלת, אזי רשם החברות יפרסם באתר משרד המשפטים, את בקשת החברה. למתנגדים לחיסול החברה ניתנים 90 ימים מיום פרסום הבקשה, על מנת להגיש את התנגדותם. כך ניתן  מענה לשאלה איך מוחקים חברה כאשר אין מתנגדים לפירוק, החברה תמחק מהרשומות תוך 90 ימים. בנוגע לשאלה, איך לפרק חברה בהליך מזורז צריך שהחברה תוגדר כלא פעילה. כלומר שהחברה לא תחזיק בבעלות על כל נכס, תהיה נקיה מחובות ושלא יהיו הליכים משפטיים, המתנהלים בעניינה בערכאות השונות. החובות שנלקחים בחשבון עבור תנאי זה, אינם כוללים את החובות לרשם החברות על אגרות הרישום השנתיות.

איך מפרקים חברה בקלות וביעילות

כדאי לבצע פירוק מרצון בהליך מזורז כאשר החברה אינה פעילה, מכיוון שהיא צוברת, קנסות על חוב האגרה מרשם החברות ולהימנע מעיקולים אישיים על חובות אלו. ההגנה של חברה בערבון מוגבל, אינה כוללות את החובות החוקיות כלפי מנגנוני הרישום השונים. אם אתם מתעניינים בשאלה איך מפרקים חברה הגעתם למקום הנכון. האתר של ליגלי מאפשר לבצע בקלות פירוק מרצון אונליין. ליגלי הוקמה על ידי משפטנים המומחים בדיני החברות והתאגידים, במטרה להקל מבחינה בירוקרטית על ביצוע פעולות עסקיות שונות.

כתבות נוספות שכדאי שתקרא

צרו קשר

מלאו פרטים בקלות ובמהירות ונציגנו ישמחו לחזור אליכם במהרה!

    Back top top