Skip to Content Contact Us
הצהרת נגישות לאתר אינטרנט

הצהרת נגישות לאתר אינטרנט

הצהרת נגישות לאתר אינטרנט - Decor

הצהרת נגישות לאתר אינטרנט

על פי תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמות נגישות לשירות), חובה לפרסם הצהרת נגישות לאתר ולאפליקציה. ההצהרה מפרטת את התחייבות בעלי האתר כלפי קהילת המשתמשים, ובמיוחד כלפי בעלי מוגבלויות, אודות הנגשה שוויונית של מידע בהתאם לרמת הנגישות הנדרשת לפי הקריטריונים הקבועים בחוק. בשורות הבאות יוסבר מה זה הצהרת נגישות ויתוארו מספר כללים בסיסיים לכתיבתה.

 

חשיבותה ומשמעותה של הצהרת נגישות

אם כן, הצהרת נגישות באתר היא דף אינטרנטי הכתוב בהתאם להנחיות של משרד המשפטים, שאליו ניתן לצרף גם דפי סיוע לגולשים. כאמור, הצהרה זו נדרשת להיות הן באתרים והן באפליקציות.

ראוי לציין כי ברשת ניתן למצוא הצהרת נגישות לדוגמא, וגם באתר של משרד המשפטים קיימת דוגמה של תבנית בסיסית התואמת להנחיות. יחד עם זאת, הפרטים עשויים להשתנות מאתר לאתר בהתאם לדרישות החלות עליו ולפעולות שננקטו בו על ידי בעליו. כמו כן, ניתן לשלב נוסחים בלשון יחסית חופשית הפונה אל קהיליית הלקוחות של העסק או הארגון הספציפי.

בכל מקרה, גם אם מחליטים לכתוב נוסח הצהרת נגישות באופן עצמאי, חשוב מאוד שיעבור עליה עורך דין. מטרתה של ההצהרה היא לאפשר לאתר לעמוד בדרישות החוק, ולהקטין את הסיכון לתביעה משפטית. ומאחר שמדובר במסמך משפטי מעיקרו, חשוב שלכל הפחות עורך דין יעבור עליו ואף ינסח אותו בעצמו.

 

מה כוללת הצהרת נגישות לאתר

הצהרות נגישות של אתרי אינטרנט ואפליקציות צריכות לכלול שורה ארוכה של פרטים.

מאחר וההצהרה מיועדת לעיניהם של אנשים מהשורה, להבדיל מעורכי דין או מתכנתים, רצוי מאוד לרשום אותה בשפה פשוטה ומובנת לכלל הציבור.

באופן כללי, על ההצהרה לתאר אילו פעולות בוצעו להבטחת הנגישות באתר. בין היתר היא מכילה את תאריך העדכון האחרון, התחייבות החברה או הארגון בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות, הפניות לתקנים ולחוקים שבהתאם להם הונגש האתר, ורמת ההנגשה הנדרשת לפי רמה A, AA או AAA.

בנוסף, יש לפרט את האמצעים שננקטו להבטחת נגישותו של האתר, ומהם התנאים הטכניים (כמו דפדפן ספציפי) הנדרשים על מנת לעשות שימוש בו. ההצהרה גם צריכה לכלול הסבר לגבי הטכנולוגיות מסייעות הנגישות שבהן נבדק האתר, ופירוט של מגבלות נגישות קיימות על מנת שגולשים יבינו מראש באילו בעיות הם עלולים להיתקל. מלבד זאת, אם קיימים באתר תכנים מצד שלישי ( למשל תמונות וסרטונים ממקורות חיצוניים), צריכה להופיע הצהרה אודות עמידה חלקית שלהם בתקן.

מעבר לכך, בהצהרה צריכים להיות כלולים גם פרטיו של רכז הנגישות, שאותו חייבים למנות על פי חוק, או את פרטי של ממונה הנגישות בארגון. יש לרשום את דרכי ההתקשרות עם אנשים אלו על מנת שניתן יהיה ליידעם בדבר בקשות לביצוע הנגשות, לגבי היעדר התאמות נגישות, או בקשות לסיוע מצד גולשים הנתקלים בבעיה.

את הצהרת הנגישות יש לפרסם במקום בולט ונגיש באתר, ומומלץ כי גולשים יוכלו להגיע אליה באמצעות קישורים ממקומות שונים, כמו מראש העמוד, ממפת האתר, מתפריט העזרה, מהכותרת התחתונה וכדומה. בכל מקרה, צריכות להיות שתי דרכי הגעה לפחות אל ההצהרה.

 

הצהרה לגבי הסדרי הנגישות בארגון

על פי התקנות, יש לפרסם באתר לא רק הצהרת נגישות כאמור לעיל, אלא גם פרסום התאמות נגישות שבוצעו בארגון עצמו. מדובר בפירוט של כלל הסדרי, אמצעי ואביזרי הנגישות במקום, החל מהירידה בתחנת התחבורה הציבורית או בחנייה, ועד ההגעה אל היעד כמו מרפאה, אולם מופעים, שולחן במסעדה, דלפק לקבלת שירות וכן הלאה.

אמנם אין חובה לפרסם את הסדרי הנגישות בארגון ביחד עם הצהרת הנגישות לאתר, אך ההמלצה היא כן לרכז את כלל הפרטים בעמוד אחד, לרבות ההפניה אל הרכז או אל ממונה הנגישות שעימו אפשר ליצור קשר בנושאים אלו.

 

הצהרת נגישות לאתרים ולאפליקציות ב-Legal-e  

Legal-e הינה פלטפורמה מובילה לשירותים משפטיים אונליין, החוסכת לכם זמן, כסף והתעסקות בבירוקרטיה סבוכה. דרך הפלטפורמה ניתן לבצע בקלות גם פעולות הקשורות להצהרות נגישות לאתרים ולאפליקציות, בעזרת עורכי דין מנוסים העומדים לרשותכם. לפרטים נוספים בנושא ולתיאום קבלת שירות, הינכם מוזמנים להשאיר את פרטיכם באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

 

כתבות נוספות שכדאי שתקרא

צרו קשר

מלאו פרטים בקלות ובמהירות ונציגנו ישמחו לחזור אליכם במהרה!

    Back top top