Skip to Content Contact Us
הקמת חברה משותפת

הקמת חברה משותפת

הקמת חברה משותפת - Decor

הקמת חברה משותפת

כל מה שרצית לדעת על הקמת חברה משותפת

הקמת חברה משותפת היא למעשה התאגדות לשם מטרה עסקית של ייצור רווח. הקמת חברה משותפת מייצרת בעיני החוק ורשויות המדינה, ישות משפטית העומדת בפני עצמה ומהווה מחסום, המגן על הבעלים מההשלכות המשפטיות של הפעילות הכלכלית. במקרה של אי עמידה בהתחייבויות של החברה לא ניתן לתבוע את הפיצוי מכיסם הפרטי של הבעלים.

מחזור שנתי

רבים מתעניינים לקראת הקמת חברה מה צריך מבחינת השלבים הבירוקרטים השונים מול הרשויות. ראשית, צריך לרשום את החברה אצל רשם החברות ורשויות המס. בעת הקמת חברה מאפס, יש להבין את סדר גודל הפעילות הכלכלית הצפויה לשנת המס הראשונה ובהתאם, לבצע את הרישום של הקמת חברה עוסק מורשה או בתור עוסק פטור. במקצועות מסוימים, כמו, פסיכולוג ומהנדס, ללא קשר למחזור הכספים, החוק מאפשר רק רישום כעוסק מורשה.

צורות התאגדות

צורות ההתאגדות השונות האפשריות בזמן הקמת חברה מאפס הן, כעוסק עצמאי, כחברה או שותפות.  כאמור, חברה בע"מ מפרידה בין הבעלים לעסק מבחינה משפטית. תהליך פתיחת חברה חדשה נעשית אצל רשם החברות עם תשלום אגרת הרישום הראשונית, אגרת הרישום השנתית והפקדת התקנון של החברה. התקנון הוא מעין חוזה, שמגדיר את מכלול היחסים המשפטיים שבין החברה לבעליה, האם יש בעלים יחיד או בשותפות, אופן חלוקת המניות,  וזכויות ההצבעה בין השותפים, האם הבעלים יקבל שכר על עבודתו בחברה ועוד.

עוסק מורשה

היתרון הכלכלי בלהיות רשום בתור עוסק מורשה חברה בע"מ, הוא באפשרות לקזז את המע"מ של הוצאות העסק. עוסק מורשה חברה בע"מ מחייב את לקוחותיו במע"מ בכל עסקה. את ההוצאות השונות שקשורות לפעילות העסקית, כגון תשלומים על מוצרים ושירותים, הדרושים לתפעול העסק ניתנים לקיזוז באמצעות הנהלת החשבונות.

ניהול ספרים

חברה בע"מ מחויבת על פי החוק בניהול ספרים מסודר של רואה חשבון, שיבצע דיווחים שוטפים לרשויות המס. רואה חשבון של החברה צריך בנוסף לעשות ביקורת שנתית לחברה ולהגיש אותן במועדם.

הקמת חברה משותפת בקלות באמצעות פלטפורמה משפטית חדשנית

אם אתם שוקלים הקמת חברה משותפת או מתעניינים באפשרות של הקמת חברה מה צריך, כדאי לכם להכיר את הפלטפורמה המצוינת של ליגלי לשירותים משפטיים אונליין. מאחורי האתר של ליגלי, עומדים צוות של עורכי דין ותיקים, הבקיאים בדיני חברות ומנוסים בכל ההליכים הבירוקרטים של הקמה, תפעול ופירוק של חברות ועסקים מכל הסוגים. כלל ההליכים וההסכמים מונגשים לקהל הרחב תוך מתן השירותים במחירים תחרותיים ומשתלמים.

כתבות נוספות שכדאי שתקרא

צרו קשר

מלאו פרטים בקלות ובמהירות ונציגנו ישמחו לחזור אליכם במהרה!

    Back top top